چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

ليزر موهاي زائد رها + نكات مهم ليزر مو

يكي از مشكلات و معضل هاي كه هميشه خانم و گاهي اوقات آقايان با آن درگير هستند رشد زياد از حد مو در برخي از نواحي هاي قسمت بدن است كه سبب مي شود فرد مجبور شود به صورت مرتب آنها را از بين ببرد.

موهاي زائد يا موهاي ناخواسته به صورت موضعي در بدن ايجاد مي گردند كه عموما غيرمعمولي مي باشند و به دليل رنگ تيره ي كه دارند سبب مي شود تا غير طبيعي بودن آنها بيشتر در معرض ديد باشد. بيشترين محلي كه اين موها رشد مي كنند در قسمت هاي لب فوقاني ، چانه ، نواحي دو سمت صورت، از محل ناف به سمت پايين و در فرورفتگي كمر ، به رنگ تيره و سياه مي باشند.

به صورت تقريبي همه ما دوست داريم كه موهاي زائدي كه در بدن ما هستند از بين بروند و از وجود آنها ناراضي هستيم و يا دوست داريم حداقل ميزان سرعت و ضخامت آنها را كم نماييم .

در اين حيطه محصولات زيادي ميباشند كه ادعا مي كنند مي توانند به صورت كامل موهاي زائد را حذف نمايند و اما در عمل نمي توانند براي شما موثر باشند. رفع موهاي زائد با ليزر يكي از روش هاي به روز است. ليزر موهاي زائد يكي از روش هاي به روز براي حذف موهاي زائد مي باشد.

 

 

روش هاي از بين بردن موهاي زائد

بايد بدانيد كه پيدا كردن روشي كه بتواند به صورت كامل موهاي شكم ، پا ، زير بغل يا گردن، گوش ، بازو و ناحيه تناسلي و كشاله ران هم كار راحتي نمي باشد و به صورت كلي براي حذف كردن موهاي زائد دو روش را داريم :

1)روش هاي دائمي

2)روش هاي موقتي

روش هاي موقتي روش هاي هستند كه بايد حذف موهاي زائد به صورت موقتي مي شوند از جمله موبر، موم ، اپيلاسيون و تيغ و … هستند .

ليزر موهاي زائد ، يكي از عمومي ترين و رايج ترين روش هاي است كه در ايالت متحده آمريكا انجام مي گردد و دومين جراحي پس از جراحي جوان سازي و رفع چين و چروك پوست است.

تا كنون ثابت شده كه براي از بين بردن موهاي زائدي كه در قسمت هاي گسترده پوشيده از مو هستند هيچ روشي بهتر از ليزر وجود نداشته است و هيچ روش ديگري مانند ليزر نمي تواند چندان موثر و با دوام باشد.

اگر بخواهيم اين روش را با موم انداختن يا واكس و شمع مقايسه كنيم بايد بدانيم كه الكتروليز موهاي زائد يا تيغ زدن لطيف تر و صاف تر مي باشد.

با اين شيوه ي ملايم مي توانيم موي همه ي بخش هاي بزرگ بدن را به شيوه ي با تاثير و همچنين با كم ترين ناراحتي و بي نيازي و استراحت و بدون اينكه نيازي باشد از منزل بيرون برويم ، از بين ببريم . يكي از رايج ترين عمل هاي زيبايي كه امروزه انجام مي شود حذف موهاي زائد صورت و بدن مي باشد.

از ديگر عواملي كه مي تواند بر نتيجه درمان ليزر حاصل شود مي توان به نژاد ، سن ، مقدار هورمون ها ، داروي مصرفي و قسمت مورد نظر بدن كه بر رنگ مو و ميزان زبري موثر باشد ، اشاره نمود.

انواع دستگاه ليزر موهاي زائد

براي برطرف كردن موهاي زائد وسايل مختلفي استفاده مي گردد ، در روش قطعي حذف موهاي زائد پرتو ليزر با انرژي كم براي ناتوان كردن و تخريب فوليكول‌هاي رشد فعال مو استفاده مي شود.

بسته به نوع پوست ، بزرگي مو و ضخامت و رنگ و محل ناحيه تحت درمان ليزر موهاي زائد ، زمان بندي جلسات درمان و يكي از وسايل تركيبي يا وسايل زير به كار گرفته مي شود:

ليزر الكساندرايت
• ليزر روبي (ياقوت)
• ليزر Nd:YAG
• سيستم نور پالسي شديد
• ليزر دايود

رفع موهاي زائد با ليزر

براي اينكه در ليزر موهاي زائد هيچ آسيبي به شبكيه يا قرنيه وارد نشود از يك چشم بند محافظ چشم استفاده مي شود . موي محل مورد نظر اگر كه نيازي به اصلاح باشد بايد به گونه ي اصلاح گردد كه از بلندي آن روي پوست چند ميلي متر بيشتر نباشد. از ابزار سرد كننده يا ژل سرد بخصوصي در جهت حفاظت از لايه هاي خارجي استفاده مي گردد كه افزون بر اثر حفاظتي آن ، به علت سهولت نفوذ نور ليزر درون پوست مي توانند بر كاركرد روش حذف موهاي زائد با ليزر افزوده كند.

ليزر چه اثراتي بر روي موهاي زائد داشته است ؟

• كم شدن ميزان موها
• كم شدن سرعت رشد مو
• نازك تر شدن موها
• رنگ موها كم رنگ مي شود كه همه ي اين دلايل سبب مي شود كه محل درمان طبيعي تر جلوه دهد.

تعداد جلسات ليزر موهاي زائد

روش ليزر موهاي زائد به پروسه رشد پيازهاي مو در چرخه رشد آنها آسيب وارد مي نمايد . اما متاسفانه همه ي پيازهاي مو در مرحله رشد داراي زمان بندي يكساني نمي باشند ، افزون بر اينها ميزان جلسه ها بستگي به شرايط پوستي بيمار و درمان مورد نياز او داشته است .

ماندگاري و دوام ليزر موهاي زائد

از اين روش زماني استفاده مي شود كه قصد حذف دائم موها را داشته باشيم ، در صورتي كه براي بدست آوردن اين نتيجه بايد سه تا هشت جلسه صبر كرد تا مطمئن شويد كه همه ي فوليكول‌هاي رشد فعال مو كاملاً از بين رفته اند . براي درمان قطعي و پديد شدن نتيجه ي بهتر بايد تلاش كنيد كه بهترين مركز ليزر موهاي زائد صورت و بدن را انتخاب نماييد.

 

عوارض ليزر موهاي زائد

امروزه خوشبختانه عموما انجام ليزر موهاي زائد داراي هيچ عارضه ي جانبي نداشته و همه ي خطراتي كه ممكن است بيمار بعد از آن مبتلا شود ، به او اطلاع داده مي شود . اگر توصيه ها و دستورهاي را كه مختصص به بيمار مي دهد ، رعايت كند سبب مي شود كه خطرهاي كه احتمال بروز بعد از ليزر موهاي زائد صورت و بدن را دارند ، به حداقل برسند.

لينك هاي مهم :

 ميكرودرم ابريژن , تزريق ژل | ميكرودرم , قيمت تزريق ژل

مراقبت هاي قبل از ليزر موهاي زائد

از بين بردن موهاي زائد امروزه از مسائلي است كه افراد بسيار به آن توجه داشته اند و براي آن روش هاي مختلفي بكار گرفته شده است . امروزه ليزر از جمله روش هاي كه بسيار كاربرد داشته است و افراد زيادي از آن استقبال كرده است .
عمل ليزر به واسطه نوعي نور صورت مي گيرد كه در طول موج خاصي به پوست مي رسد . اما بسته به كدام بخش از پوست براي آن در نظر گرفته شده طول موج نوري متفاوت مي باشد.

بايد دقت داشته باشيد كه پيش از عمل ليزر موهاي زائد و بعد از آن فرد مي تواند نكاتي را رعايت كند كه نتايج بهتري از اين موضوع حاصل شود . در ادامه برخي از شرايط بيان شده است:

مهمترين مراقبت هاي قبل از ليزر موهاي زائد

1) اگر فرد پيش از آن كه ليزر را انجام دهد برنزه كرده باشد بايد صبرنمايد تا آثارليزر به صورت كامل از بين بروند . چون در صورتي كه پيش تر شخص برنزه كرده باشد و فاصله زيادي از آن نگذشته باشد ، هنوز بر روي پوست آثار آن باقي مانده است و انجام دادن ليزر سبب مي شود كه سوختگي يا تاول بر روي پوست انجام شود . به همين علت ايده آل تر اين است كه شخصي كه قصد دارد ليزر را انجام دهد در مدت 4تا 6 هفته به صورت مستقيم در معرض آفتاب قرار نگيرد.

2) پيش از انجام ليزر بهترين زمان براي تراشيدن مو 2 يا 3 روز قبل است .

3) در صورتي كه فرد داراي سابقه تبخال باشد پيش از آنكه ليزر را انجام دهد بايد از اقداماتي پيشگيرانه در يك روز يا دو روز پيش استفاده نمايد.

4) بايد دقت شود پيش از آنكه ليزر انجام شود موهاي زائد را با بند و موچين و اپيلاسيون بر نداشته و براي انجام اين كار از تراشيدن با تيغ استفاده شود .

مراقبت هاي بعد از ليزر موهاي زائد

1)بايد بعد از انجام ليزر تا حدود يك ساعت از انجام دادن تمرين هاي بدني سنگين خودداري كرد.

2)بعد از انجام ليزر ممكن است پوست حساس شود توصيه مي شود كه تا 3 هفته از اپيلاسيون يا بند انداختم استفاده نشود.

3)شخصي كه عمل ليزر را انجام داده است تا 1 و نيم ماه نبايد در برابر معرض مستقيم نور خورشيد قرار بگيرد و بايد از آفتاب دوري نمايد.

4)براي پيشگيري كردن از آسيب هاي پوستي بهتر است شخص از ضد آفتاب SPF 15 استفاده نمايد .

5) بخش هاي كه ليزر شده نبايد دستكاري يا سايده شوند.

6)فردي كه ليزر را انجام داده است مي تواند براي آب رساني به پوست خود از يك كرم مرطوب كننده استفاده نمايد.

7)هيچ وقت نبايد پس از انجام ليزر از كرم هاي كه داراي مواد شيميايي هستند يا قوي مي باشند مانند بنزوئيل استفاده كرد .

پس از اينكه عمل ليزر موهاي زائد انجام شود اگر فرد به توصيه هاي گفته شده عمل كند و طول موجي نوري كه ساطع شده در حد ايده آل باشد ، هيچ ضرري و خطري براي شخص نخواهد داشت .

ليزر موهاي زائد و شيردهي

خانم هاي باردار و شيرده داراي شرايط ويژه ي هستند ، در دوران بارداري اين افراد با تغييرهاي هورموني بدن روبرو مي باشند كه بايد از انجام ليزر جلوگيري كنند . در زمان شيردهي و بارداري بروز هايپرپيگمنتاسيون افزايش پيدا مي كند ، هنگامي كه عمل ليزر در دوران شيردهي صورت بگيرد موجب مي شود در ملانين ها تغييراتي شكل بگيرد پس توصيه مي شود از انجام اين كار خوداري گردد . در دوران بارداري نيز به بانوان توصيه ميشود كه ليزر را انجام ندهند.

منبع مقاله سايت كلينيك ليزر رها است. براي مطالعه مقاله كامل اينجا كليك كنيد.

http://www.laserraha.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.